Pasportizace hřbitova (více informací ZDE)
Pasport hřbitova je základním nástrojem správce hřbitova pro efektivní správu hřbitova.
Pasport hřbitova obsahuje přehlednou evidenci a stav všech hrobových míst, jejich lokalizaci a zaměření včetně informace o samotných zemřelých převzatých z dohledaných náhrobků. Kompletní soubor informací získaných při pasportizaci umožňuje správci majetku jeho efektivní využití, plánování nákladů na jeho údržbu či obnovu a zjištění škod při jeho poškození nebo odcizení. Rozsah a vedení pasportu hřbitova odpovídá příslušným ustanovením zákona o pohřebnictví (§ 20, 21).
Realizace pasportu zahrnuje:
- Vytvoření webové mapové aplikace umožňující vedení evidence hřbitova, vedení hřbitovní knihy, evidence poplatků za hrobová místa, generování nájemních smluv či zobrazování fotografií a prostřednictvím internetu i poskytnutí informací o hřbitově veřejnosti
- Přepis údajů z dohledaných náhrobků, databáze pohřbených
- Zakreslení hrobových míst a dalších objektů
- Pořízení fotodokumentace hrobových míst
- Zjištění skutečných rozměrů (plochy) každého hrobu, srovnání se smluvní evidencí
- Určení stavu hrobových míst, návrhy na úpravu
- Propojení evidence hrobových míst s evidencí nájemních smluv, nebo míst bez nájemní smlouvy
- Křížová kontrola stávající evidence pohřebiště, evidence nájemních smluv, evidence poplatků, kontrola rozměrů hrobových míst a rozměrů ve smlouvách ad.
a další kroky